Źródła informacji.
1. Informatyka, a TI (Technologia Informatyczna).
Informatyka.
Dyscyplina nauki zaliczana do nauk ścisłych oraz techniki zajmująca się przetwarzaniem informacji w tym również technologiami przetwarzania informacji oraz technologiami wytwarzania systemów przetwarzających informację.
Technologie informacyjne.
Całokształt zagadnień, metod,
środków i działań związanych z przetwarzaniem informacji.
Przede wszystkim zagadnienie to zajmuje
się takimi sprawami jak tworzenie komunikatów w różnego rodzaju mediach,
oddziaływanie ich na odbiorcę we wszystkich aspektach jego życia - od
psychicznego do socjalnego. Dzięki tej nauce możliwa jest komunikacja w
społeczeństwie. Oprócz tego technologia informacyjna obejmuje analizowanie i
syntezowanie różnego rodzaju informacji.
Usługa przesyłania krótkich
wiadomości tekstowych w cyfrowych sieciach telefoni komórkowej. Usługa ta jest
wprowadzana także do sieci telefonii stacjonarnej. Obecnie, smsy są najbardziej powszechnym srodkiem komunikacji dzięki swojej praktyczności i łatwości.
3.Komunikator internetowy
Program komputerowy pozwalający na przesyłanie natychmiastowych komunikatów pomiędzy dwoma lub kilkoma odbiorcami za pomącą sieci internetowej. Jedne z najpopularniejszych komunikatorów to: Skype, gadu-gadu. facebook messenger, czy ostatnio modny Snapchat.
4.Poczta elektroniczna (e-poczta, e-mail)
Usługa internetowa służąca do przesyłania wiadomości tekstowych tzw. listów elektronicznych( stąd nazwa usługi).
E-mail został wymyślony w roku
1965. Autorami pomysłu byli: Louis Pousin, Glenda Schroeder i Pat Crisman.Wówczas jednak usługa ta służyła jedynie do przesyłania wiadomości pomiędzy
użytkownikami tego samego komputera, a adres poczty elektronicznej jeszcze nie
istniał. Usługę polegającą na przesyłaniu wiadomości tekstowych pomiędzy
komputerami wymyślił w roku 1971 Ray Tomlinson
i on również wybrał znak @ do
rozdzielania nazwy użytkownika od nazwy komputera, a później nazwy domeny internetowej.
5.Reklama
Informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług. Reklama przybiera różną postać – od rzetelnej informacji o cechach
produktu, spotykanej głównie w prasie specjalistycznej, po wychwalanie
produktu bez rzetelnej informacji merytorycznej o przedmiocie reklamy,
co często przypisuje się reklamie telewizyjnej czy internecie.
6.Portale społecznościowe
Serwis informacyjny, który istnieje w oparciu na zgromadzonej wokół niego społeczności. Tworzy tzw. media społecznościowe.Portale społecznościowe są w dzisiejszym świecie niezwykle popularne.
Społeczności zrzeszające ludzi o podobnych poglądach, zainteresowaniach,
czy też innych łączących elementach są w pewnym sensie znakiem
rozpoznawalnym współczesności. Oprócz funkcji podstawowych są to miejsca
o niezwykłej sile oddziaływania na użytkowników, dzięki czemu ich
fenomen nie zanika, a prężnie i systematycznie się rozwija. Obecnie, najpopularniejsze z nich to m.in facebook, twitter, pinterest, instagram itp.
7.Blog
Blog to rodzajstrony internetowej zawierającej odrębne, uporządkowane chronologicznie wpisy. Blog od wielu innych stron internetowych różni się zawartością. Niegdyś weblogi utożsamiano ze stronami osobistym.
Dziś ten pogląd jest nieaktualny, wciąż jednak od innych stron
internetowych blogi odróżnia bardziej personalny charakter treści:
częściej stosowana jest narracja pierwszoosobowa, a fakty nierzadko
przeplatają się z opiniami autora.
Istnieje wiele rodzająw blogów, a autor ma pełna swobodę przy wyborze tematu. Wyróżnia się m.in blogi: kulinarne, modowe, poświęcone sztuce, książką , filmą itd.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz